مالیات بر اینفلوئنسر ها از تشکیل پرونده مالیاتی تا اظهارنامه و پرداخت مالیات

سرانجام دستورالعمل اجرائی اخذ مالیات از درآمد کاربران حرفه ای رسانه های کاربر محور (اینفلوئنسر ها) که مطابق با حکم مالیاتی بند ذ تبصره ۶ ماده واحد قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کشورمطرح شده بود به تایید وزیر امور اقتصاد و دارایی رسید.

آنچه از مفاد دستورالعمل به نظر می رسد آن است که کلیه کاربران حرفه ای که اقدام به تبلیغات از قبیل هر گونه اعلان و اطلاع رسانی برای معرفی محصولات ، خدمات ، اشخاص و یا … در قالب محتوای سمعی و بصری در فضای کلی رسانه های دیجیتال در دسترس عموم از طریق شبکه اینترنت از جمله سایتهای مختلف،  اینستاگرم ، تلگرام ، واتساپ ، و سایر نرم افزار ها و شبکه های اجتماعی  را می نمایند مشمول رعایت دستورالعمل فوق می شوند . مالیات اینفلوئنسر ها

همچنین در این دستوالعمل آمده است مالیات درآمد های ناشی از تبلیغات اینگونه کاربران بر اساس فصول چهارم و پنجم باب سوم محاسبه و وصول می گردد ( برای مشاوره رایگان تماس بگیرید ) البته آنچه ملاک عمل است ثبت نام و خود اظهاری اینگونه کاربران است هرچند حکم این ماده مانع از تشخیص، مطالبه و وصول مالیات بر اشخاص حقیقی و حقوقی نسبت به درآمدهای ناشی از تبلیغات کالاها و خدمات در رسانه های کاربرمحور، نمی باشد.

مؤدیان مالیاتی موضوع این دستورالعمل می بایست در راستای مقررات مواد ۱۰۰ و ۱۱۰ قانون مالیات های مستقیم از طریق خوداظهاری نسبت به تنظیم و تسلیم اظهارنامه مالیاتی مربوط به فعالیت خود در مواعد مقرر و پرداخت مالیات متعلق (مالیات بر ارزش افزوده و مالیات عملکرد ) اقدام نمایند. سازمان امور مالیاتی موظف است در اجرای ماده ۹۷ قانون بر اساس خوداظهاری، اطلاعات واصله، تحقیقات میدانی و عندالاقتضاء بررسی تراکنش های بانکی ( خیلی مهم )، نسبت به تشخیص، مطالبه و وصول مالیات اشخاص موضوع این دستورالعمل با رعایت قوانین و مقررات موضوعه و حسب مورد اعمال معافیت و نرخ صفر مالیاتی، اقدام نماید. هزینه های مربوط به تولید محتوا و گزارش آگهی به عنوان هزینه های قابل قبول مالیاتی محسوب خواهد شد.

 

یک دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *