مالیات بر اینفلوئنسر ها

اینفلوئنسرها ( Influencers ) به عنوان ابزار کمکی در تبلیغات مطرح شدند چرا که با رشد روزافزون شبکه‌های اجتماعی و وابستگی کسب وکارهای مختلف به تبلیغات در این شبکه‌ها، به مرور روش‌های جدیدی هم در زمینه کسب درآمد و هم در زمینه تبلیغات به وجود آمد.

ما در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که دورتادور ما پر از تبلیغات برندها و خدمات متفاوت است. در خیابان‌ها، روزنامه‌ها و مجلات، وبسایت‌ها، پیامک‌ها و شبکه‌های اجتماعی، دائما با انواع تبلیغات روبرو می‌شویم. به همین دلیل یکی از مهم‌ترین نکاتی که هر کسب و کاری باید به آن توجه کند، روند تاثیرگذاری این تبلیغ روی مخاطب است.

در واقع یکی از بهترین راه‌ها برای جلب اعتماد مشتری، معرفی محصول شما توسط کسی است که فرد مدت‌ها از طریق عکس، فیلم و نوشته با زندگی او آشنایی داشته و تا حد زیادی سلیقه این شخص را می‌پسندند.

  • معرفی انواع اینفلوئنسرها و مالیات انها

امروز اینفلوئنسرها و اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از پایه های اساسی تبلیغات و بازاریابی محصولات می باشد. همچنین میکرو اینفلوئنسرها از محبوبیت و جذب مخاطب واقعی بیشتری برخودار هستند. این افراد به جهت محتوای طنز گونه و خلاقانه ای که دارند می توانند همراه با محتوای طنزگونه خود تبلیغات را انجام دهند که باعث دیده شدن هر چه بیشتر تبلیغ مورد نظر می شوند.

  • سلبریتی ها و یا افراد مشهور : افرادی که بخاطر حرفه آنها بسیار مشهور شده اند مانند هنرمندان ، بازیگران و یا ورزشکاران، این دست از اینفلوئنسرها تاثیر بسیار زیادی بر روی مخاطبان دارند تا جایی که حتی سیاستمداران نیز برای تبلیغ کاندیدای خودشان به سراغ آنها می روند.
  • بلاگرها و تهیه کنندگان محتوا : یکی از رایج ترین روش های اینفلوئنسر مارکتینک این روش می باشد و تاثیر یسیار زیادی برای جذب مشتری دارند . این افراد حرفه ای که به تولید محتوا می پردازند یک محصول و یا خدمات را به شکل موشکافانه ای بررسی می کنند و از مخاطبان بسیار زیادی برخوردار هستند. مثلاً فرض کنید شرکت سامسونگ گوشی S10 خود را به یک وب سایت مانند زومجی و یا زومیت می دهد که آنها جعبه گشایی و تست کنند. اینکار باعث می شود میزان فروش آن محصول به شدت افزایش یابد. این نوع از اینفلوئنسرها در یوتیوب ، آپارات ، وب سایت های خبری بسیار زیاد هستند و هر کدام مخاطبان خاص خود را دارند.
  • کارشناسان حوزه های مختلف : یکی از مهمترین اینفلوئنسر ها کارشناسان هستند، افرادی که در شبکه های اجتماعی به جهت اطلاعات دقیق و کارشناسانه ای که ارائه می دهند . از قدرت نفوذ بسیار بالایی در مخاطبان برخوردار هستند.
  • میکرو اینفلوئنسرها : افراد عادی که به جهت تخصصی که دارند و فعالیت های زیادی در شبکه های اجتماعی خصوصاً اینستاگرام انجام میدهند شناخته شده هستند. بعضی از این افراد حتی از بسیاری از سلبریتی ها محبوبیت بیشتری دارند و جایگاه مهمی را در افکار عمومی جامعه از آن خود کرده اند. به جهت رشد و افزایش چشم گیر رسانه های اجتماعی و ارتباط تنگاتنگی که مردم با این رسانه ها برقرار کرده اند. می توان گفت این اینفلوئنسر ها اهمیت بسیار زیادی دارند. زیرا از جسن مردم هستند. و با فعالیت های طنز گونه ای که انجام میدهند غالباً مردم بیشتر آنها را دنبال می کنند و به آنها بیشتر توجه می کنند.

تراکنش‌های بانکی اینفلوئنسرها ردیابی می شود :

علیزاده ، معاون سازمان امور مالیاتی گفت: دستیابی به میزان درآمد اینفلوئنسرها و هنرمندان با بررسی و ردیابی تراکنش‌های بانکی این افراد مشخص شده و مالیات آن‌ها به راحتی قابل تشخیص است.

یک دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *